Silesia Convention Bureau – startujemy!

Data publikacji:
09 Styczeń 2023
Odsłuchaj tekst

 

W czwartek 12 stycznia 2023 roku o godzinie 11:00 na terenie Stadionu Śląskiego w Chorzowie odbędzie się konferencja inauguracyjna Silesia Convention Bureau, które będzie działać w ramach Śląskiej Organizacji Turystycznej. 

Convention bureau to wyodrębniona część działów promocji, najczęściej w organizacjach turystycznych, skupiająca się na turystyce biznesowej. Reprezentując dane miasto, region lub kraj, pośredniczy w organizacji spotkań biznesowych, kongresów czy konferencji. To pierwszy punkt kontaktowy dla organizatorów tego typu wydarzeń. Silesia Convention Bureau będzie odpowiedzialne za promocję województwa śląskiego jako atrakcyjnej destynacji dla organizacji wydarzeń biznesowych.

Podczas konferencji zostanie podpisane porozumienie z pierwszymi osiemnastoma konsorcjantami, czyli podmiotami współpracującymi ze Śląską Organizacją Turystyczną w ramach Silesia Convention Bureau. Należą do nich przedstawiciele świata nauki, biznesu dużego i mniejszego, reprezentujący zróżnicowane usługi świadczone na rzecz organizatorów wydarzeń i spotkań oraz poszczególne subregiony województwa śląskiego. Porozumienie podpiszą przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego, Śląskiej Organizacji Turystycznej oraz poszczególnych konsorcjantów.

W programie konferencji przewidziano wystąpienia Jakuba Chełstowskiego - Marszałka Województwa Śląskiego, Andrzeja Gut-Mostowego - Sekretarza Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Pełnomocnika Prezesa Rady Ministrów ds. promocji polskiej marki, Rafała Szmytke - Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Adama Wawocznego - Prezesa Zarządu Śląskiej Organizacji Turystycznej. Ponadto zaprezentowane zostaną założenia funkcjonowania Silesia Convention Bureau oraz odbędzie się breifing prasowy.

Po co powstają convnention bureaux? Jakie korzyści płyną z ich działalności? Dlaczego regiony potrzebują własnych convention bureaux? Jak organizatorzy wydarzeń biznesowych mogą korzystać z convention bureau? Na te pytania odpowiedzą podczas panelu dyskusyjnego zaproszeni goście: Anna Górska – Doradca Zarządu PCO Symposium, Członek Zarządu ICCA International Congress and Convention Association, Wiceprezes Zarządu ds. Współpracy Międzynarodowej Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce; Rafał Szmytke – Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej; Krystyna Gołąbek – właścicielka Business Service Galop (PCO – profesjonalnego organizatora konferencji); Paula Fanderowska – wiceprezes Zarządu spółki Kraków 5020 zarządzającej Centrum Kongresowym ICE Kraków, Prezes Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce; Mateusz Czerwiński – wiceprezes zarządu Warszawskiej Organizacji Turystycznej odpowiedzialny za Warsaw Convention Bureau.

Po części merytorycznej przewidziano lunch oraz dla chętnych zwiedzanie Stadionu Śląskiego.

 

Twoja ocena:
Ocena: 0.0 (Oddano 0 głosy)
Wyświetlenia:  104