4. urodziny Mercure Katowice Centrum

Data publikacji:
15 Październik 2025
Odsłuchaj tekst

Wydarzenie pod hasłem „Re-style, Re-think” było nie tylko okazją do świętowania czterech lata działalności obiektu, ale także do prezentacji nowych przestrzeni konferencyjnych. Partnerem wydarzenia było Silesia Convention Bureau.

Urodzinowe spotkanie, które odbyło się 9 października 2025 roku, było manifestacją filozofii, która przyświeca hotelowi od samego początku. Obiekt, posiadający certyfikaty Green Key i LEED Platinum, realizuje strategię „Green and Clean”. Wykorzystuje ekologiczne materiały, odnawialne źródła energii i ogranicza plastik. Charakterystyczna fasada z dwiema zielonymi ścianami, porośniętymi 11 tysiącami roślin, stała się zieloną oazą w Katowicach.

Rozbudowa zaplecza konferencyjnego w Mercure Katowice Centrum to kolejny krok w umacnianiu pozycji hotelu na rynku MICE i odpowiedź na rosnący potencjał Katowic jako centrum nowoczesnego biznesu. Tylko w 2024 roku w regionie odbyło się prawie 6 tys. wydarzeń, gromadząc blisko 800 tys. uczestników. Nowa sala Karbon (46 m²) uzupełnia istniejące sale Grafit (35 m²) i Antracyt (62 m²), dając łącznie 143 m² przestrzeni dla maksymalnie 130 osób.

Katowice dynamicznie rozwijają się jako jedno z głównych centrów biznesowych w Polsce, a my – jako hotel wpisany w tkankę miasta – chcemy być częścią tej transformacji. Nasze 4. urodziny to doskonały moment, by zaprezentować nową przestrzeń konferencyjną. To nie tylko dodatkowa sala, ale przede wszystkim kompleksowe i zrównoważone rozwiązanie dla organizatorów, którzy poszukują miejsca spójnego z wartościami nowoczesnego biznesu – mówi Agnieszka Węgrzyn-Chwiłkowska, Zastępca Dyrektora Generalnego w Mercure Katowice Centrum.

Głównym punktem wieczoru były warsztaty upcyclingu poprowadzone przez Jackoba Buczyńskiego, jednego z najbardziej znanych polskich projektantów młodego pokolenia. Twórca zero waste co roku przetwarza około tonę używanej odzieży, nadając jej nowe życie. Jego projekty, prezentowane m.in. na New York Fashion Week, pokazują, że moda z recyklingu może być zarówno innowacyjna, jak i inspirująca.

Partnerem wydarzenia było Silesia Convention Bureau, które aktywnie promuje województwo śląskie jako atrakcyjny kierunek dla turystyki biznesowej. Na zaproszenie biura przedstawiciele mediów mogli odwiedzić Zabytkową Kopalnię Guido w Zabrzu.

„Branża spotkań stanowi w Katowicach ważny segment gospodarki. To tu działa największe centrum kongresowe w Polsce, które generuje około 300 wydarzeń rocznie, w tym jedne z największych kongresów gospodarczych, czy medycznych w kraju. Jak wynika z raportu 'Rynek turystyki biznesowej w Katowicach w roku 2024' w Katowicach odnotowano prawie 6 tys. spotkań konferencyjnych i innych wydarzeń biznesowych, gdzie liczba uczestników wyniosła prawie 800 tys. osób. To więcej o 5,4 proc. niż rok wcześniej. Branża spotkań generuje w mieście coraz większe przychody. Całkowita kwota wydatków uczestników wydarzeń biznesowych i spotkań konferencyjnych w Katowicach wyniosła w 2024 r. ponad 284 mln. To o 48 mln zł więcej niż rok wcześniej” – mówi Dominika Wojniak, Silesia Convention Bureau.

 

Twoja ocena:
Ocena: 0.0 (Oddano 0 głosy)
Wyświetlenia:  4